In Bed With Chick Lit

bed-reading
Събота. Предиобед. Имам малко време докато чакам крем-супата ми с карфиол да стане и си седя на бюрото пред лаптопа мислейки за книги. По-скоро за чиклит. Помните ли кой беше първият чиклит роман, който прочетохте въобще? Аз да – Дневникът На Бриджит Джоунс от (иска ли питане!?) Хелън Фийлдинг през далечната 1996. Ако трябва да я опиша с три думи, това са ‘глътка’, ‘свеж’ и ‘въздух’. Първата забавна, шантава и различна книга, която веднага усетих близка. Допаднахме си моментално, така го усетих. Сприятелихме се. Тя ме развличаше с ведрата си компания, аз я разхождах в чантата си и я показвах на други приятелки и техните майки. Мисля, че се влюбих в нея в момента, в който ме изненада неподготвена и ме омагьоса. Както си лежах един следобед на леглото вкъщи, разпусках си и си четях, изведнъж се разтресох от неочаквани конвулсии. Отначало се стъписах. Какво става? Защо се треса така? Нещо ли има под леглото!? Беше смях, и то с глас. Аз имам слабостта да си падам по повечето неща, които ме разсмиват и ме карат да се чувстват весела и щастлива.
Така започна аферата ми с “леките, плажни, женски” романи. След Бриджит се занизаха и Дневникът На Една Нова Рускиня от Елена Колина, множеството героини на Софи Кинсела и Мариан Кийс и т.н. Пристрастих се към смехът и свежото усещане от пърхане на пеперуди в стомаха, което ми даваха тези книги. Чиклитът е като приятелка, която не си виждала от дълго време и нямаш търпение срещнеш, за да се наклюкарите и насмеете едно хубаво, както само вие си знаете. Той е като излежаване на припек в някой шезлонг на терасата или на брега на любимия ти плаж. Като приготвяне за среща с любимия. Като пътуване към екзотична дестинация…
Отнесох се пак! Преди да се върна в кухнята, ще цитирам Бриджит и Марк в едноименния филм по първата книга на Фийлдинг:
Bridget: Wait a minute… nice boys don’t kiss like that.
Mark Darcy: Oh, yes, they fucking do.
С други думи, сигурна съм, че много от вас се изненадват след като открият за първи път, че харесват чиклит и си казват: Чакай малко…хубавите книги не попадат в тази графа. На всички тях мога да кажа: О, да, и още как!
И така, човек освен да пише и чете, трябва и да яде. Аз отивам да си видя супата. До скоро писане!

А вие за какви книги мислите в свободното си време? Помните ли първият си чиклит роман? Откъде идва любовта ви към него?

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

